A filmezést lelkes gimnazistaként kezdte, aki anyagi források híján maga épített fahrtot és egyéb kameramozgatási eszközöket. Innovációs készsége azóta sem hagyott alább, alkotótársával, Szabó Simonnal a kezdeti lelkesedéssel valósítja meg filmjeiket. Nagy hatással volt rá a legendás Illés György, aki mentorként követte filmjeit.
A kézikamera az alacsony pénzügyi keret miatti szükségmegoldás volt, vagy a kezdetektől a koncepció része?
Mindenképpen benne van a pénzhiány, de a film nem is igényel mást. Azt akartuk, hogy a néző úgy érezze, része a jelenetnek, a beállításokat is úgy találtuk ki, ezért a kamera remegése inkább jót tesz.
A vágás nélküli jelenetek mennyire nehezítették a dolgodat?
A forgatást némiképp bonyolította, de a vágói munkát mindenképpen könnyítette. De megérte, hiszen csak így tudtuk elérni, hogy teljesen realisztikus, naturalisztikus legyen a hatás.
A produkció RED digitális kameratechnikával készült. Beváltotta a hozzá fűzött reményeket?
100%-osan. Ez a kamera 4K-ba, azaz 2-szer akkora felbontásban rögzít, mint egy profi HD kamera, így az utómunkálatokban is több lehetőség nyílik, és 35 mm-es filmre felnagyítva teljesen filmszerű élményt nyújt. A technológiának köszönhetően ebben a filmben nincsen semmi művi. A RED lehetővé tette, hogy nagyon kevés fénnyel dolgozzunk, ami szintén a dokumentartista jellegnek kedvezett. Jó kis realista, trash hangulatú filmet készítettünk.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése